Roberta Fofonka teacher from Brazil

Roberta Fofonka

DANSK

Jeg hedder Roberta Fofonka, jeg er journalist og danser, OG bor i Porto Alegre, Brasilien.

Jeg begyndte med klassisk dans, og fortsatte med mere moderne og samtidsdans, performancekunst, somatik og kontakt improvisation. KI er siden blevet min hovedpraksis og studieobjekt, og jeg har desduen været stærkt påvirket af Kinomichi og Alexander Teknik. Jeg har deltaget i festivaler, fordybelser, laboratorier, workshops og jams i forskellige regioner i Brasilien og andre lande i Latinamerika.
At undervise og dele min research i dans har været min måde at lære, uddybe og forny min praksis. Jeg mener, at tilstedeværelse, den bevægelige krop og de opdagelser, man får under improvisation, alle kan være et nyttige instrumenter for kunst og livet selv.

ENGLISH
My name is Roberta Fofonka, I'm a journalist and dancer living in Porto Alegre, Brazil. 
I started out doing classical dance, then moved on to contemporary approaches, performance art, somatics and contact improvisation. CI has since become my main practice and object of study and I have also been greatly influenced by Kinomichi and Alexander Technique. I've participated in festivals, immersions, labs, workshops and JAMs in different regions of Brazil and other countries in Latin America. 
Holding clases and sharing my research in dance has been my way of learning, deepening, and renewing my practice. I believe that presence, the moving body, and the discoveries that one makes during improvisation can all be a useful instrument for art and life itself.

ESPAÑOL
Mi nombre es Roberta Fofonka, soy periodista y bailarina. Actualmente vivo en Porto Alegre, Brasil. Mi trayectoria empieza en la danza clásica, seguida de enfoques contemporáneos, performance, educación somática y contact improvisation. Hoy el CI es mi practica principal, con una gran influencia de Kinomichi y Técnica Alexander. Participé en festivales, inmersiones, laboratorios, talleres y JAMS en diferentes regiones de Brasil y en el exterior. Dar clases y compartir conocimientos en danza ha sido mi manera de aprender, profundizar y actualizar la practica. Creo en la potencia de la presencia, del cuerpo en movimiento y del descubrimiento en los imprevistos, como instrumento para el arte y la vida.



Comments

More Info